Hautalan esittämä vaihtoehto tänään

Hallitusneuvotteluissa tuli tänään hyvin radikaali liikennepoliittinen muutospommi  :

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/280870-vihreiden-heidi-hautala-ek-tentissa-50-n-virhe-vaikeuttaa-entisestaan

” Hautala esitti esimerkiksi ympäristövaikutusten arviointilain muuttamista niin, että kun myönnetään ympäristölupa, ”niin silloin siinä edellytettäisiin myös raaka-aineen hankinnan kestävyyden tarkastelu”. ”

Mikäli em todella aletaan perkaamaan niin se tarkoittaa kokonaisuudessaan  Suomen liikennepoliittisen linjan uudelleen kokonaisarviointia, kun aloitetaan siitä että  metsäteollisuuden

Hankinta jaotellaan eri osiin ja aletaan tarkastella sen osien kestävyyttä EU:ssa sovituin kestävän kehityksen sopimuksin ja kriteeriön :

  1. Ostotoiminta – tarkastelu siitä , miten paljon voidaan hakata = laskennallinen määritys /sopimus

  2. Logistiikka(varastointi ja kuljetus ja loppuvarastointi ennen tuotantoa) ja EU:ssa sovittu strateginen tarkastelu , tarkastelu vaikuttaa mm ilmastopäästöihin ja sitä kautta ympäristölupiin (mikä tällä hetkellä puuttuu ja sitä ei ole tehty mm Äänekoskelle eikä Kuopioon ) :

    1. Kaato,puut, risut,kannot ,

    2. Konventionaalinen metsäkuljetus vs uusi kestävän kehityksen mukainen alkukuljetus

    3. Tienvarsi haketus /tukkien ja jalostukseen menevän tuotannon kuljetus

    4. / kaukokuljetus vs. vesiliikennekuljetus

    5. Käyttöpaikka ja terminaalihaketus , jalostukseen

Eli koko hankinta  ketjun nykyiset ja tulevaisuuden mahdollisuudet otettava tarkasteluun mukaan. Sisältää EU liikennestrategian ja kestävän kehityksen mukaisen liikenteen toteuttamiseksi mm sisävesiliikenne verkon tuomien etujen tarkastelut em logistisissa malleissa viitteet:

  1. kuva 1 ylin ohessa http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/16.4-LAIVAMALLI-KUOPION-TUTKIMUKSSEN-LISÄTTYNÄ1-1.pdf

  2. Logistiikan tarkastelu mallin perustat http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/16.5-METSÄVAROJEN-HYÖTYKÄYTÖN-UUSI-LOGISTIIKKA-V-2009.pdf

  3. em Hankinnan Logistiikan kestävyyden ympäristölupa arviointi kaavio, jonka mukaisesti vertailu laskenta EU:ssa sovitun strategisen tarkastelun mukaisesti : http://www.sisavesi.fi/?page_id=346

  4. Metsän kasvu ja käyttö alueiden sijainti kuva 2

  5. vesiväylä ja vesiliikenne mahdollisuudet kuva 3 http://www.sisavesi.fi/wp-content/uploads/2018/04/3.1-SUOMALAISTA-VESILIIKENNEKEHITTÄMISTÄ-2000-LUVULLA.pdf

bionavigaattori
Sitoutumaton Pyhtää

Merikapteeni, EMLog, Pyhtäällä asuva eläkeläinen jne....

Kokemusta eläkepäivien viettoon hankitun laivapäällikkö tehtävien lisäksi mm.

Kaupan ja teollisuuden tuotannon jakelusta hankinnasta kuljetuksista ja logistiikan johtamisesta,

Venäjä-Suomi raideliikenne vaunuvuokrauksesta, Hamina Kotka alueen transit-liikenteessä ja Venäjän öljyteollisuuden tuotannon ja liikenteen laatu ja määrä tarkastus laboratorion johdosta

Öljyporausalusten suunnittelusta, niiden rakentamisten telakka aikaisesta valvonnasta sekä yleissatamien satamasuunnittelu toiminnoista.

Elektroniikka romu keräys logistiikan aloituksen organisointi, suunnittelu ja toteutuksen aloituksen johtaminen Suomessa.

Sisävesiliikenne logistiikan, intermodaali liikenteen ja EU liikennestrategian tutkimisista

Suomalaisen jäissä kulkevan, itselastaavien sisävesi-itämeri mallisuojatun kontti ja bulk laivamallien kehittäjän töistä www.sisävesi.fi

Ja vuonna 2020 perustetun Sisävesiliiton asiamies www.sisavesiliitto.fi

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu